av BjörnH » 19 dec 2010, 01:14
Är mina problem över nu? Vattenfall stängde av strömmen (de hade aviserat) och jag bad datorn stänga av fem minuter innan. Antagligen har något program hängt "kan inte stänga visst program, avsluta nu?) som kanske många windowsanvändare sett. Haft problem med just detta på TeamViewer. Var inte närvarande och misstänker att jag borde varit det. Hur som helst när strömmen kom tillbaka inom utsatt tid så skulle jag starta datorn inge. Inte ett liv. Bara en grön lysdiod på moderkortet avslöjade att det fanns 5V. Inget annat funkade, inte ens skärmen som går på samma nätagg. Misstänkte problem med någon HD, plockade ut alla tre med startförsök mellan varje. Inte ett liv. Provade den första HD'n i annan dator, då startade inte ens datorn, alltså kortis på något vis i den men de andra två funkade.
Nu tröttnade min sambo på mina problem o sa att jag kunde använda hennes för servern. Hon använder nu mera den bara till att se på svt play... Har nu installerat XAMPP + alla 1-wireprylarna där och det bara funkar så bra. Dock var det problem innan jag hittade att USB-portarna var tillåtna att stängas av av windows. Fixade det i Enhetshanteraren och nu så... Skall kolla om det behövs ett nytt nätagg i min, det är e ju en bra dator, tvä kärnor på 3GHz. Annars blir det nytt moderkort med. Har ju två gamla datorer på 2.4 GHz men himla slöa bussar o lite minne. Går som reserv o lek med Linux. Dock är jag inte mogen för att lära Linux trots alla goda ord för det systemet. Slut på romanen.